SPM VICTIM
Strawberry World



Assalamualaikum, kami pelajar tingkatan 5 dari SMK Doktor Burhanuddin disini berkongsi artikel tentang masalah masalah yang terjadi dikalangan masyarakat di Malaysia dan ini adalah projek kami menaip artikel untuk matapelajaran Sivik & Kewarganegaraan :)



Navigation

HOME :) PHOTO PELAJAR

Chat Here



width 200 height 79


506 status update
Kami akan menjalani peperiksaan yang penting pada 3Nov2014 dan doakan kami berjaya untuk tahun akhir di SMKDB :)
Credit Time

Template by : Wani Header by : Wani Basecodes by : Ainna Zieyha Best view : Google Chrome only

Masalah emosi dikalangan remaja
Tuesday 30 September 2014 | 20:19 | 0 comments
Assalamualaikum 


apa habaq semua ? hampa ceria dak harini ?!!!!!!~!!!!!! angkat tnagan ramaii ! marii!!!!! kami hiburkan anda !!!!!!!! ayuh!! berjuang!!




Meh kita nak sembang pasaiii masalah hidup ampa niii. Searbut betuiiii!!!! hampa tau dak hampa ni bermasalah! hampa tengok cermin laa ni! hampa ni apa ?! Ampa skrg tengah tekanan jiwa!!! Mehhh duk rapat2 kami settlekan masalah ampaaaaaaaa. Kami okay ja kalau ampa nk story hidup ampa. Cita dia lagu ni:


Maaf atas keterlanjuaan kata. Laa ni kita sembang serius.. 


Remaja mempunya emosi yang tak terkawal bermula dari usia  15tahun hingga ke 19tahun. 99% remaja mengalami gangguan emosi dari segi....

  • Pelajaran
  • Keluarga
  • Pencintaan
Pelajaran -: remaja banyak mengalami tekanan dalam pelajaran. mereka sering dibanding bandingkan oleh rakan sebaya mahupan keluarga sendiri........ mereka juga berasa tertekan akibat keputusan yang kurang cermelang berbanding dengan usaha mereka selama ni. Mereka juga berasakan apa yang mereka belajaar tidak masuk ke dalam otak. Jadi remaja harus mempunyai sifat 'COOL" tenang jeee.... Sebab hidup adalah permainan, jika hang mahu menang hang kena ''cool' dn ''smart' . Jangan biar emosi kawal diri!!!





Post by: Secret typer...

0 Comment(s)